Wednesday, March 4, 2015

WHAT I EAT? #EATCLEAN


Pamiętacie mój ostatni wpis o zdrowym odżywianiu? Cieszył się on ogromnym zainteresowaniem, dlatego postanowiłam odświeżyć temat i opublikować drugą część cyklu "WHAT I EAT?". W dzisiejszym poście pojawią się śniadania, II śniadania, przekąski, pomysły na zdrowe obiady i lekkie kolacje. Zapraszam!

Śniadanie. Mówi się, że to najważniejszy posiłek w ciągu dnia, a bez śniadania nie należy wychodzić z domu. W pełni się z tym zgadzam! Gdy wstaję z łóżka pierwsze o czym myślę to: "ale jestem głodna!". Poza tym śniadanie pomaga mi się dobudzić. dodaje sił i energii do działania. Dalej pozostaję wierna owsiankom. Jem je najczęściej z różnymi owocami i (moim uzależnieniem) masłem orzechowym. Czasem dodaję bakalie, orzechy, wiórki kokosowe lub popping z amarantusa. Do owsianki piję najczęściej kawę lub zieloną herbatę. Uwielbiam zaczynać dzień takim pysznym śniadaniem! ;)

Pomysły na II śniadanie/przekąskę/itp.
-Omlet owsiany. Jest prosty w przygotowaniu i taki pyszny! Mieszam ze sobą 4 łyżki płatków owsianych, 3 białka i jedno żółtko. Smażę bez tłuszczu na teflonowej patelni. Zajadam ze smakiem z masłem orzechowym, owocami i zieloną herbatą. Polecam gorąco!
-Bułka pełnoziarnista z jajecznicą (z jednego jajka) i pomidorem oraz z masłem orzechowym i bananem. Niby banalne, a jakie pyszne! Staram się ograniczać pieczywo, ale jak już pojawia się ono na moim talerzu staram się, żeby to nie były tylko zwykłe bułki z serem żółtym.
-Wafle ryżowe z masłem orzechowym i bananem. Przyznam, że taka przekąska to moja słabość! Nic odkrywczego, ale uwielbiam ten smak i chętnie zjadam takie wafle.
-Jajeczne tosty z cynamonem. Łatwizna! Mieszamy ze sobą 3/4 szklanki mąki pełnoziarnistej, dwa białka, żółtko oraz cynamon i smażymy 4-5min w opiekaczu. Jemy z ulubionymi dodatkami (masłem orzechowym, dżemami, owocami, itp...).

II śniadanie/przekąska/lekka kolacja.
Pokochałam chudy twaróg! Jem go z owocami (najczęściej z mandarynką, kiwi lub winogronami). Dodaję bakalie (rodzynki, żurawinę, chipsy bananowe lub morele), mix orzechów, wiórki kokosowe i cynamon. Mieszam ze sobą i zajadam ze smakiem. 

Obiad.
Obiady jem przeróżne. Dzisiaj przedstawię Wam zdrowszą wersję czyli ryba (najczęściej łosoś) z kaszą (jęczmienną, gryczaną lub pęczak), ewentualnie z młodymi ziemniakami. Do tego warzywa (pomidor, ogórek, brokuł, pomidorki koktajlowe lub sałatka warzywna). Ewentualnie brukselka - moja ostatnio ulubienica! Samo zdrowie ;)

Makaron ze szpinakiem, pomidorkami koktajlowymi i serem pleśniowym.
Rewelacyjny smak! Podzielę się z Wami przepisem ;) Makaron gotujemy, szpinak smażymy na patelni z dodatkiem pieprzu. Wszystko razem ze sobą mieszamy, przekładamy na talerz. Posypujemy pomidorkami koktajlowymi pokrojonymi na połowę i serem pleśniowym! Smacznego! Koniecznie dajcie znać, czy smakowało! ;)

Lekka kolacja.
Na kolację zwykle jadam chudy twaróg, ale czasem zdarzy mi się zjeść jajko na twardo, omlet lub jajecznicę. Do tego lekkie pieczywo, a do picia standardowo zielona herbata. Ale błagam(!) nie myślcie sobie, że ja tylko zdrowo się odżywiam. Naprawdę chciałabym! Ale zbyt często w moim jadłospisie pojawia się pizza, chipsy, czekolada czy nutella. Kto ma pomysł jak rzucić chipsy?!? Z tym mam właśnie największy problem... ;)
Jak widzicie zdrowe odżywianie jest możliwe i ono wcale nie musi być nudne! Ja taką zdrową żywność uwielbiam i cały czas pracuję nad tym, żeby wyeliminować z mojej diety te złe przekąski. Czas pokaże, czy mi się uda. A Wy co jecie na śniadania, obiady i kolacje? Czy u Was owsianka jest też numerem jeden? :)

photos: me & K.

22 comments:

  1. Super posiłki.
    Również nie wyobrażam sobie dnia bez śniadania.
    i taka pyszna kawka patrzę.
    A kanapek z bananem nigdy nie jadłam :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kanapki z bananem (i masłem orzechowym oczywiście) to niebo w gębie! <3

      Delete
  2. It looks healthy but still yummy!!!

    ReplyDelete
  3. Everything looks so delicious and healthy, good job!

    See you Paulina xx

    ReplyDelete
  4. Wracam z pracy taaaka głodna! :) same pyszne rzeczy :) śniadanie jem identyczne:)

    ReplyDelete
  5. To wszystko jest tak pięknie przygotowane, że aż mam ochotę zjeść twoje posiłki :D Narobiłaś mi apetytu, najbardziej podobają mi się twoje śniadania, chyba muszę się przekonać do jedzenia ich w podobnym stylu :)

    ReplyDelete
  6. Such a wonderful post dear! Hope you have a great Friday!

    xoxo;
    STYLEFORMANKIND.COM
    Facebook / Bloglovin

    ReplyDelete
  7. Jak to cudownie wygląda! Mniam, aż sama chętnie pochłonęłabym teraz takie śniadanie, bo to właśnie Twoje propozycje na śniadania zachwyciły mnie najbardziej :D

    ReplyDelete
  8. It is all looking SO good! Oh my!

    ReplyDelete
  9. Jaki smaczny post! I teraz mi wstyd, że ja często wybiegam bez śniadania albo jem byle co.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nigdy nie jest za późno na zmiany ;)

      Delete
  10. Super! Sama stram sie odzywiac zdrowo ostatnio(:

    ReplyDelete
  11. Uwielbiam jeść śniadanko, a zwłaszcza ukochaną owsiankę ;D

    ReplyDelete

Post a comment