Friday, July 18, 2014

PRZEPIS NA CHŁODNIK Z BOTWINKI

Witam wszystkich. Przyznam, że wena i pomysły na posty wróciły, dlatego dzisiaj podzielę się z Wami prostym przepisem na pyszny chłodnik z botwinki. Od dzisiaj zaczynam nowy cykl na blogu, a mianowicie - przepisy! Mam nadzieję, że pomysł się Wam podoba i że kiedyś skorzystacie z któregoś z moich przepisów. Miłego weekendu! ;)

 Będą nam potrzebne (na 2/3 osoby):
 dwa pęczki botwinki z młodymi buraczkami
trzy ogórki gruntowe
około pięciu rzodkiewek
2 ząbki czosnku
800ml kefiru
pół pęczka koperku
trochę szczypiorku
sok z trzech łyżek cytryny
sól

pieprz
łyżeczka cukru
Jak ją przygotować?
Botwinkę razem z buraczkami myjemy, następnie drobno kroimy. Wrzucamy do garnka i zalewamy wodą ponad poziom. Solimy, dodajemy łyżeczkę cukru i gotujemy około kwadransa, aż kawałki buraków będą miękkie. Gdy wywar się ugotuje dodajemy do niego sok z cytryny, chłodzimy. Ścieramy ogórki i rzodkiewkę na tarce o dużych oczkach, siekamy szczypiorek i koperek. Mieszamy z kefirem i dodajemy rozgnieciony czosnek, ugotowaną botwinkę, doprawiamy solą i pieprzem, po czym wstawiamy do lodówki żeby chłodnik zrobił się zimny. Przed podaniem ozdabiamy świeżym koperkiem i szczypiorkiem.

Jak widać na poniższym zdjęciu, nasz kot uwielbia warzywa. Tym razem chętnie zjadł... koperek ;)
 photos: K.

14 comments:

  1. Ależ mi narobiłaś na niego ochoty. Chyba będę musiała sobie jutro zrobć.

    ReplyDelete
  2. uwielbiam wpisy z przepisami, dzięki temu nigdy nie mam problemu, co zrobić na obiad :)

    ReplyDelete
  3. wygląda tak apetycznie! A pomyśleć, że nigdy nie jadłam.. ;)

    ReplyDelete
  4. This looks so yummy :)

    Bisous !
    Sofia
    http://nuagedemoutons.blogspot.fr/

    ReplyDelete
  5. aż trudno w to wierzyć, ale nigdy nie jadłam chłodnika! :) choć zupa botwinka na ciepło to zdecydowanie coś co uwielbiam :)

    ReplyDelete
  6. Lovely pictures and a cute cat<3

    http://abdelkhalekleblog.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. Oh, this looks lovely! And your cat is so adorbs!!

    xx

    ReplyDelete
  8. Wyglada przepysznie! Zapraszam do siebie. Byloby mi bardzo miło gdybys poklikala w linki pod zdjęciami. Bardzo mi na tym zależy. patyskaa.blogspot.be

    ReplyDelete

Post a comment