Sunday, May 3, 2015

JAK UROZMAICIĆ OWSIANKĘ?



Dzisiaj przychodzę do Was z typowo śniadaniowym postem. Jak już dobrze wiecie uwielbiam owsiankę! Jem ją codziennie na śniadanie zmieniając jedynie dodatki oraz dodając przeróżne owoce i bakalie. W dzisiejszym poście chciałabym przedstawić Wam moje sposoby na udaną owsiankę. Codzienna owsianka nie musi być nudna! Poza tym przyznam, że śniadanie jest moim ulubionym posiłkiem! Dzięki niemu się wybudzam ze snu, nastraja mnie ono pozytywnie i już taki dzień niestraszny! Dobre śniadanie dodaje mi siły i energii do działania. Czasem jednak zdarzy mi się zjeść coś innego na śniadanie (np omlet), ale jest to naprawdę baaardzo rzadko! Owsianka numerem jeden!! ;)


1. Dodawaj do niej przeróżne owoce. Banany, kiwi, mandarynki, gruszki, figi, truskawki, jabłka, itp... Owoców jest mnóstwo, a codzienna owsianka nie musi być nudna! Mi najbardziej smakuje z bananami, a z masłem orzechowym do tego tworzy idealny zestaw.
2. Gotuj na mleku roślinnym. Ja już na dobre odstawiłam mleko pochodzenia zwierzęcego (czasem robię wyjątek i dodaję go do kawy). Owsiankę gotuję na mleku sojowym, owsianym, a nawet kokosowym. Mleko roślinne wzbogaca smak owsianki i trochę zmienia jej smak.
3. Dodaj do owsianki cynamon. Ostatnio często korzystam z cynamonu i dodaję go do każdej owsianki. Cynamon jest zdrowy, aromatyczny i jaki pyszny!
4. Wymieszaj ją z ugotowaną kaszą jaglaną/gryczaną/pęczak. Wystarczy 1/3 woreczka! Kasza wzbogaca smak owsianki. Bardzo polubiłam to połączenie.
5. Zjedz ją z serkiem ricotta lub chudym twarogiem (ewentualnie z serkiem wiejskim). Wydawało mi się, że połączenie nabiału z owsianką nie będzie udane. Oczywiście się myliłam, wyszło przepysznie! Wam również polecam.
6. Dodaj do niej syrop klonowy lub masło orzechowe. Syrop klonowy odkryłam niedawno, zasmakował mi również z owsianką. A masło orzechowe to klasyk! Uwielbiam je i bardzo chętnie dodaję do owsianki. Ostatnio je ograniczam, w końcu i ono ma dodatkowe kalorie ;)
7. Posyp wiórkami kokosowymi lub suszonymi owocami. Macie ochotę na tropikalną owsiankę? Nic trudnego, zjedzcie ją z ananasem i wiórkami kokosowymi, pycha! Bakalie też chętnie dodaję do mojej owsianki, uwielbiam m.in. rodzynki i żurawinę.
8. Wzbogać owsiankę o popping z amarantusa. Samo zdrowie! Popping jest podobny do dmuchanego ryżu i neutralny w smaku, można dodawać go do owsianki czy jogurtu. Nie zawiera glutenu.
9. Dodaj do niej pestki dyni lub słonecznika. Uwielbiam je dodawać do owsianki. Również wzbogacają jej smak i są zdrowe. Czy owsianka może być nudna?
10. Zjedz ją z kilkoma kostkami gorzkiej czekolady czy połową wegańskiego batonika. Nie jadam gorzkiej czekolady, ale myślę, że jedna kosteczka z 90% kakao nie zrobi nikomu krzywdy. Ostatnio odkryłam batoniki wegańskie, są bezglutenowe i zrobione z naturalnych składników. 
11. Pamiętaj o otrębach! Będąc jeszcze w Polsce codziennie jadłam otręby, a teraz jakoś to zaniedbuję... Muszę to zmienić, ponieważ otręby to samo zdrowie!
12. Upiecz do owsianki domową granolę. Do zrobienia granoli wystarczą płatki owsiane, przeróżne bakalie, miód i orzechy. Takie upieczone płatki można jeść z mlekiem lub posypać nimi owsiankę. Pycha!
13. Wymieszaj ją z ciemnym kakao. Dawno nie jadłam kakaowej owsianki, ale muszę koniecznie taką przyrządzić. 
14. Gotuj różne rodzaje płatków. Owsiane to klasyk, ale owsianka świetnie wyjdzie również z płatków żytnich czy jęczmiennych.
15. Podawaj w ładnych miseczkach. Miseczki to podstawa, aby owsianka się ładnie prezentowała i cieszyła oko. Sama posiadam kilka takich miseczek, są w pastelowych kolorach i chętnie przygarnęłabym kolejną taką miseczkę do kolekcji!
16. Do owsianki pij czarną kawę lub zieloną herbatę. Przyznam, że uwielbiam różnego rodzaju herbaty i kawę cortado z Dolce Gusto. Smakują rewelacyjnie z taką zdrową owsianką.
17. Celebruj tą chwilę, ciesz się śniadaniem! Wyjaśniać nie trzeba! Któż nie lubi śniadań? :)

A jakie są Wasze sposoby na udaną owsiankę? ;)

photos: me

23 comments:

  1. uwielbiam takie śniadania :)

    ReplyDelete
  2. Ja mam problem z owsianką. Pod żadną pootacią nie mogę jej przełknąć. Może zrobię jeszcze jedno podejście :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Spróbuj znowu, może po prostu źle ją przyrządzałaś ;) Mi na początku owsianka wychodziła różnie, wydawała mi się dziwna w smaku... Po czasie ją polubiłam, a później pokochałam :D

      Delete
  3. O mniam <3 uwielbiam :) kiwi to jeden z moich ulubionych dodatków :) tak jak maliny i borówki, już czekam na świeże ;d

    ReplyDelete
  4. Uwielbiam owsiankę z truskawkami i kiwi :)

    ReplyDelete
  5. mój klasyk to płatki owsiane, płatki gryczane, amarantus, pestki z dyni i słonecznika, cynamon, płatki kokosowe i owoce, które akurat mam

    zawsze mam w planach zrobić z masłem orzechowym, ale zwykle zdążę pochłonąć cały słoik zanim do czegoś go dodam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha czyli Ty też należysz do grupy pożeraczy maseł orzechowych :D

      Delete
  6. So many tasty things **

    Federica
    http://www.thecutielicious.com
    The Cutielicious

    ReplyDelete
  7. do owsianki to wszystko pasuje co słodkie i pożywne :)

    ReplyDelete
  8. All those breakfasts look so delicious and healthy, thanks for the inspiration :)

    See you Paulina xx

    ReplyDelete
  9. Dzięki za kolejne pomysły jak zmienić owsiankę, jem ją niemal codziennie na śniadanie :))
    www.mikrouszkodzenia.blogspot.com

    ReplyDelete
  10. Super yummy...and healthy!

    xoxo
    www.bellezzefelici.blogspot.com

    ReplyDelete
  11. kochana jak pieknie!!!\★
    Ola
    FASHIONDOLL.PL

    ReplyDelete
  12. Uwielbiam owsiankę a'la szarlotka :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :*

    ReplyDelete

Post a comment