Wednesday, November 30, 2016

PRZEPIS NA HOMEMADE CZEKOLADKI PISTACJOWE


Witajcie! W dzisisiejszym poście podzielę się Wami przepisem na domowe ciasteczka pistacjowe w czekoladzie. Zainspirowałam się przepisem, który znalazłam w e-booku fitsłodycze.pl. Czekoladki są zdrowe, aczkolwiek kaloryczne - posiadają w sobie mnóstwo zdrowych i wartościowych tłuszczy! Przyznam, że bardzo mi zasmakowały, dlatego zaraz pędzę po nie do kuchni. Dajcie znać, czy je zrobicie! :D

Składniki:
90g pistacji (bez łupin)
4 łyżeczki oleju kokosowego
2 łyżki płynnego słodzidła (ja użyłam płynnej marmolady różanej)
60g gorzkiej czekolady
dodatkowo: łyżeczka oleju kokosowego do rozrzedzenia czekolady
szczypta soli do smaku

Przesypujemy pistacje do blendera i blendujemy na proszek. Dodajemy płynne słodzidło, roztopiony olej kokosowy oraz sól, następnie blendujemy wszystko na gęstą i lepką masę. Przekładamy ją do miski i odstawiamy na 10min do lodówki. Po wyjęciu masy ugniatamy ją porządnie i dzielimy na 10 równych części. Układamy ciastka na papierze do pieczenia i wstawiamy je na 5min do zamrażarki. 
Przygotowujemy czekoladę. Roztapiamy 60g gorzkiej czekolady razem z łyżeczką oleju kokosowego, następnie dokładnie mieszamy. Wyciągamy ciasteczka pistacjowe z zamrażarki i po kolei obtaczamy je w czekoladzie. Gotowe ciastka wykładamy na papier do pieczenia i wkładamy do lodówki do momentu, aż czekolada stwardnieje. Przechowujemy w lodówce. Smacznego! 

6 comments:

  1. Ale pięknie wyglądają! Chętnie skorzystam z Twojego przepisu :)

    ReplyDelete
  2. Pistachio is my favorite! Especially in ice creams. :)
    This recipe is a must try. Thanks!

    ReplyDelete
  3. jakie to musi być dobre! tylko gdzie kupić te obrane i niesolone pistacje, bo pewnie takie są właśnie potrzebne:(

    ReplyDelete
  4. Wyglądają bardzo apetycznie :)

    ReplyDelete
  5. dziewczyno ale mi apetytu narobiłaś!

    ReplyDelete
  6. Ostatnio chodzą za mną pistacje, więc ta opcja wydaje mi się przepyszna!

    ReplyDelete

Post a comment